Veelgestelde vragen over bestelling & levering.
In de webshop vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten.
Verzenden is gratis voor bestellingen boven € 50,-
Voor bestellingen tot € 50,- bedragen de verzendkosten € 4,95
Retourneren is gratis met PostNL.
Als u op werkdagen voor 14.00 uur bestelt dan heeft u de bestelling mits op voorraad de volgende dag in huis. U kunt het pakket volgen via de track & trace code. Deze ontvangt u in uw e-mail. Uw bestelling wordt bezorgd door PostNL.
Uw bestelling wordt door PostNL bezorgd tussen 8.00 uur en 17.00 uur.
Helaas is dit niet mogelijk.
Na betaling via iDEAL is de bestelling geplaatst en kunt u deze niet meer wijzigen of annuleren.
Het is mogelijk dat er met het betalen via iDEAL iets niet helemaal goed is gegaan. Dit kunt u nagaan door te controleren of het bedrag van uw bankrekening is afgeschreven. Is dit wel het geval, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Is dit niet het geval, dan is de bestelling niet geplaatst.
Veelgestelde vragen over betalen.
Betaling van de bestelling verloopt via iDEAL. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U betaalt via de internetbankieromgeving van uw eigen bank. iDEAL is namelijk een directe online overboeking van uw bankrekening naar de bankrekening van een ondernemer.
Op de iDEAL-betaalpagina kunt u kiezen met welke bank u wilt betalen. U wordt dan doorgestuurd naar uw bankomgeving om de betaling goed te keuren. De iDEAL-betaalpagina heeft altijd het volgende webadres met een slotje: https://pay.ideal.nl.
U ontvangt geen factuur maar een orderbevestiging met uw bestelgegevens.
Veelgestelde vragen over retourneren.
Heeft u een filter of accessoire verkeerd besteld of geleverd gekregen? U kunt het artikel binnen 30 dagen in originele verpakking ongefrankeerd retour sturen naar onderstaand adres. Ruilen is helaas niet mogelijk. Voeg bij uw retourzending het volledig ingevulde retourformulier in die u hier kunt downloaden.
Terugbetaling
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen zetten wij de terugbetaling in gang. Binnen 14 dagen krijgt u het bedrag op uw rekening bijgeschreven.
Brink Climate Systems B.V.
T.a.v. afdeling Retourgoederen
Antwoordnummer 10634
7950 WB STAPHORST
Veelgestelde vragen over het registreren van uw toestel.
U hebt een toestel van Brink, gefeliciteerd! Wij hopen dat u veel comfort in uw woning beleeft.
Registreert u het toestel binnen 1 maand na installatie op mijnbrink.nl dan gaat de garantieperiode op die datum in. Als u besluit het toestel niet te registreren dan gaat de garantieperiode in op de datum waarop het toestel is geproduceerd. Dit kan wel 6 maanden schelen.
Dit is afhankelijk van het toestel. Het serienummer bestaat uit 12 cijfers en vindt u meestal onder de filterdeur of aan de zijkant van het toestel.
Renovent toestellen
U vindt het serienummer aan de bovenzijde van het toestel en/of achter het filterdeurtje.
Air 70
Het serienummer vindt u achter de voorklep van de Air 70. Til het deksel aan de onderkant los.
Elan
Allure
Het serienummer zit onder de grijze strip aan de rechterkant. U kunt de grijze strip tijdelijk verwijderen. Zie afbeelding.
Advance.
U vindt het serienummer aan de binnenkant van de deur, links bovenin.
Flexivent
Het serienummer vindt u bovenop het toestel.
Sonair
U vindt het serienummer als u de filterouder uit het toestel haalt.
Innoventus
Dit toestel heeft geen serienummer.
Veelgestelde vragen over de filters.
Voor een goede werking van uw toestel adviseert Brink om de filters ten minste twee keer per jaar te vervangen. Indien uw huis net is opgeleverd, of u bent woonachtig in een omgeving met veel verkeer, dan adviseren wij om uw filters frequenter te vervangen (om de twee maanden, met uitzondering van de Sonair).
Filters voor uw luchtverwarmer kunt u bij uw installateur bestellen.
Tijdens het jaarlijks onderhoud van uw luchtverwarmer worden ook de filters vervangen. Heeft u nog geen onderhoudscontract voor uw luchtverwarmer? Vind hier uw installateur.
Voor een goede werking van uw toestel is het belangrijk de filters regelmatig met uw stofzuiger schoon te maken, in ieder geval eenmaal per 3 maanden.
Als u toestel voorzien is van een bedieningsdisplay wordt daarop aangegeven dat de filters gereinigd dienen te worden. Sommige installaties zijn voorzien van een 3- of 4-standenschakelaar met een klein rood lampje. Als dat brandt, dient u de filters schoon te maken of te vervangen.
Veelgestelde vragen over het opnemen van contact.
We doen er alles aan om al onze klanten tevreden te stellen. Heeft u toch een klacht? Dan kunt u contact met ons opnemen via (0522) 46 99 44.
U kunt uw klacht ook naar ons mijnbrink@brinkclimatesystems.nl mailen. Vermeld hierbij duidelijk uw naam, adres, telefoonnummer en -indien mogelijk- uw toestelgegevens. Wij nemen binnen drie werkdagen contact met u op.
Veelgestelde vragen over privacy.
Brink gebruikt uw klantgegevens alleen voor zaken die te maken hebben met 'Mijn Brink'.