originele Brink filters   gratis retourneren  voor elke situatie het juiste filter   voor 14:00 uur besteld, dezelfde (werk)dag verzonden

Veelgestelde vragen Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over Mijn Brink. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u deze per e-mail stellen.

Vermeld hierbij duidelijk uw naam, adres en telefoonnummer. En indien mogelijk ook het serienummer van uw toestel(len). Eén van onze medewerkers neemt binnen drie werkdagen contact met u op.

Doorzoek de veelgestelde vragen

  • Bestelling & levering

    Veelgestelde vragen over bestelling & levering.

  • Betalen

    Veelgestelde vragen over betalen.

    • Op welke manieren kan ik betalen?

      Betaling van de bestelling verloopt via iDEAL. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U betaalt via de internetbankieromgeving van uw eigen bank. iDEAL is namelijk een directe online overboeking van uw bankrekening naar de bankrekening van een ondernemer.

      Op de iDEAL-betaalpagina kunt u kiezen met welke bank u wilt betalen. U wordt dan doorgestuurd naar uw bankomgeving om de betaling goed te keuren. De iDEAL-betaalpagina heeft altijd het volgende webadres met een slotje: https://pay.ideal.nl.

    • Ontvang ik een factuur?

      U ontvangt geen factuur maar een orderbevestiging met uw bestelgegevens.

  • Retourneren

    Veelgestelde vragen over retourneren.

    • Ik wil mijn product retourneren. Wat moet ik doen?

      Heeft u een filter of accessoire verkeerd besteld of geleverd gekregen? U kunt het artikel binnen 30 dagen in originele verpakking ongefrankeerd retour sturen naar onderstaand adres. Ruilen is helaas niet mogelijk. Voeg bij uw retourzending het volledig ingevulde retourformulier in die u hier kunt downloaden.

      Terugbetaling
      Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen zetten wij de terugbetaling in gang. Binnen 14 dagen krijgt u het bedrag op uw rekening bijgeschreven.

      Brink Climate Systems B.V.
      T.a.v. afdeling Retourgoederen
      Antwoordnummer 10634
      7950 WB STAPHORST

  • Toestel registreren

    Veelgestelde vragen over het registreren van uw toestel.

    • Waarom moet ik mijn toestel registreren?

      U hebt een toestel van Brink, gefeliciteerd! Wij hopen dat u veel comfort in uw woning beleeft.

      Registreert u het toestel binnen 1 maand na installatie op mijnbrink.nl dan gaat de garantieperiode op die datum in. Als u besluit het toestel niet te registreren dan gaat de garantieperiode in op de datum waarop het toestel is geproduceerd. Dit kan wel 6 maanden schelen.

    • Waar vind ik het serienummer van mijn toestel?

      Dit is afhankelijk van het toestel. Het serienummer bestaat uit 12 cijfers en vindt u meestal onder de filterdeur of aan de zijkant van het toestel.

      Renovent toestellen
      U vindt het serienummer aan de bovenzijde van het toestel en/of achter het filterdeurtje.



      Air 70
      Het serienummer vindt u achter de voorklep van de Air 70. Til het deksel aan de onderkant los.



      Elan

      Allure
      Het serienummer zit onder de grijze strip aan de rechterkant. U kunt de grijze strip tijdelijk verwijderen. Zie afbeelding.



      Advance.
      U vindt het serienummer aan de binnenkant van de deur, links bovenin.

      Flexivent
      Het serienummer vindt u bovenop het toestel.

      Sonair
      U vindt het serienummer als u de filterouder uit het toestel haalt.

      Innoventus
      Dit toestel heeft geen serienummer.

  • Filters

    Veelgestelde vragen over de filters.

    • Hoe vaak moet ik mijn filter vervangen?

      Voor een goede werking van uw toestel adviseert Brink om de filters ten minste twee keer per jaar te vervangen. Indien uw huis net is opgeleverd, of u bent woonachtig in een omgeving met veel verkeer, dan adviseren wij om uw filters frequenter te vervangen (om de twee maanden, met uitzondering van de Sonair).

    • Kan ik filters voor mijn luchtverwarmer bestellen?

      Filters voor uw luchtverwarmer kunt u bij uw installateur bestellen.

      Tijdens het jaarlijks onderhoud van uw luchtverwarmer worden ook de filters vervangen. Heeft u nog geen onderhoudscontract voor uw luchtverwarmer? Vind hier uw installateur.

    • Kan ik mijn filter schoonmaken?

      Voor een goede werking van uw toestel is het belangrijk de filters regelmatig met uw stofzuiger schoon te maken, in ieder geval eenmaal per 3 maanden.

      Als u toestel voorzien is van een bedieningsdisplay wordt daarop aangegeven dat de filters gereinigd dienen te worden. Sommige installaties zijn voorzien van een 3- of 4-standenschakelaar met een klein rood lampje. Als dat brandt, dient u de filters schoon te maken of te vervangen.

      Meer informatie >

  • Contact

    Veelgestelde vragen over het opnemen van contact.

    • Heeft u een klacht?

      We doen er alles aan om al onze klanten tevreden te stellen. Heeft u toch een klacht? Dan kunt u contact met ons opnemen via (0522) 46 99 44.
      U kunt uw klacht ook naar ons mijnbrink@brinkclimatesystems.nl mailen. Vermeld hierbij duidelijk uw naam, adres, telefoonnummer en -indien mogelijk- uw toestelgegevens. Wij nemen binnen drie werkdagen contact met u op.

  • Privacy

    Veelgestelde vragen over privacy.